Kurulumu yapılan beyaz eşya iade edilir mi?

Beyaz Eşya Servisi, ev ve ofis gibi yaşam alanlarının vazgeçilmezleri arasında. Buzdolabından fırına, soğutmadan ısıtmaya çeşitli ürünler, beyaz eşya kapsamında yer alıyor. Bu arada beyaz eşya terimi, ilk çıktığı yıllarda söz konusu ürünlerde yaygın olarak beyaz rengin kullanılmasından ileri geliyor. Zamanla değişen estetik ve görsel yaklaşımlar neticesinde günümüzdeki çeşitli renklere sahip ürünler de beyaz eşya sınıfında bulunuyor.

Beyaz eşya, mağazalardan ya da e-ticaret kanalları yoluyla temin edilebilen bir teknoloji segmentine işaret ediyor. Kimi beyaz eşyalar, kurulum esaslı işlev sağlarken kimisi de buna gerek kalmadan aktif ediliyor. Peki kurulumu yapılan beyaz eşya iade edilir mi? İşte merak edilen bu sorunun yanıtları.

Kurulumu yapılan beyaz eşya iade edilir mi?

Kurulumu yapılan beyaz eşya iade edilir mi sorusu, gündemdeki yerini koruyor. Bu noktada tüketicilerin belirli kuralları dikkatle incelemesi ve bilmesi önem taşıyor. Aksi taktirde istenmeyen durumlarla ve memnuniyetsizliklerle karşılaşılması olası.

Kurulumu gerçekleştirilen bir ürünün iadesi, yasalarla belirlenmiş belirli kıstaslara bağlı. Öncelikle kurulum süreçleri tamamlanan ürün, eğer servis ilgili adresten ayrılmamışsa ve belirli kusurlar ve sorunlar tespit edilmişse gerçekleştirilebiliyor. Bunun için servis tutanağı ile iade yapılabiliyor. Ancak kurulum yapılmış ve servis de kurulumun ardından adresten ayrılmışsa beyaz eşya iadesi kanun gereği yapılamıyor. Dolayısıyla iade esasları için bir beyaz eşyanın kurulumunun servis nezdince yapılmamış olması şartı aranıyor.

Tüketiciler nelere dikkat etmeli?

Tüketiciler açısından beyaz eşyaların kutusunun, eğer kurulum gerektiren bir ürünse servis gelmeden açılmaması, servis geldikten sonra da çalışır durumda teslim alındığından emin olunması önem taşıyor. Çalışır durumda, ancak çeşitli sorunlar (ses, çizik, kırık, vb) tespit edildiyse de servis ayrılmadan önce ilgili şikâyetin dile getirilmesi öneriliyor.

Servisler, kurulum sonrasında tüketicilerden genelde onay maiyetinde belge alır, burada gerekli kontrollerin yapılmasının ardından nihai imzanın/onayın verilmesi de diğer öne çıkan gereklilikler arasında.

Öte yandan kurulum tamamlanan beyaz eşya ile ilgili şikayetler, garanti kapsamı boyunca iletilebiliyor. Burada satıcıların izlediği şirket politikaları uyarınca adımlar atılıyor. Zira beyaz eşyalarda onarım, değişim ya da iade gibi işlemler belirli şartlar dahilinde uygulanabiliyor.

Tüketici hakları uyarınca bir ürün teslim alındıktan sonraki 14 gün içerisinde gerekçe gösterilmeden cayılarak iade edilebilir. Ancak kurulum gerektiren ürünlerde bu seçenek geçerli değil.

Varsa kusur ya da problemin servis gözetiminde tespiti iade için elzem. Genel itibarıyla kutusu açılmış ve montajı yapılmış ürünlerde iade alınmıyor.

Merkez Beyaz Eşya Servis

Merkez Beyaz Eşya Servis Beyaz Eşya Tamir Servisi güvenilir servis ağı ile hizmetinizde. İhtiyaç duyulan servis hizmeti Merkez Beyaz Eşya Servis ile yanınızda.